HTML

Dream of my LIFE

Friss topikok

• v8cowboy: Szia! Én most gondolkozom EF képzésen, bár nem Miami a cél, hanem Santa Barbara. Nem is ez a lény... (2009.03.27. 23:44) Hosszú lenne...
  • atisjedi: Csók Manyika! Magácskának már megint sikerült az élet! :) Drága Mamájátol tudom hogy elküldték eb... (2009.02.04. 18:11) "Szóval miről is szól Miami?"
  • Latz von W.: Szia Anita! Balázs Laci vagyok. ;) Láttam múltkor iwiw-en, hogy kimentél Amerikába, most volt egy... (2009.01.16. 01:49) Az első tanítási nap
  • Travel Guru: Nem semmi!! (2008.12.15. 14:12) Egy kis promo Miami Beachről és a suliról
  • nitus: Szia Titkos ügynök! Nagyon szépen köszönöm a jókívánságokat. Remélem minden rendben lesz és helyt... (2008.12.13. 16:06) Még itthon...

Linkblog

Orlando - Tampa - Everglades - Key West

2009.04.21. 03:47 :: nitus

Orlando

Mikor anyumék kijöttek hozzám már le lett tárgyalva az amerikai nagynénémmel, hogy 5 napot a Disney Worldben töltünk. Pénteken suli után egyből elindultunk Orlandoba. Körülbelül 4 órás lett volna az út oda, de a bonyolult úthálózatok és a szinte használhatatlan GPS-ünkkel sajnos volt, hogy rossz lejáraton hajtottunk le és fél óránkba telt mire korrigáltuk a helyzetet. Susyval és Wayne-nel ott találkoztunk a hotelben. A Disney Worldön belül a Yacht Club Hotelben szálltunk meg 5 éjszakára. A szoba már magában foglalta a belépők árát is. Az 5 részéből 4-et néztünk meg és még egy tőle kívülálló parkot, a Sea World-öt.

Az első napon az Epcotba mentünk, ami pár száz méterre volt csak a szállásunktól. Egy kis hajóval mentünk el odáig, ami leginkább a balatoni hajókra emlékeztetett engem. Ez a park leginkább arról szól, hogy különböző országok mutatják be nemzeti kultúráikat az oda látogatóknak. Az ember egy nap alatt körbejárhatja a világot. Kedvére fogyaszthat a nemzeti ételekből és közben ismerkedhet az ország kultúrájával is. Volt egy nagyon érdekes szerkezet amire fel lehetett ülni, Kalifornián keresztül repítettek át egy libegőszerű valamin. A képet pedig egy óriási kivetítőn keresztül vetítették, közben pedig különböző effektekkel biztosították a hitelességét az utazásnak. Lefényképezkedtem Mickey Mouse-zal és a barátaival. Minden parkban csak egy van mindegyikből, hogy ezzel is biztosítsák a különlegességüket a figuráknak. A raiderekhez mindenhol nagyon sokat kellett sorban állni, volt olyan ahol 120 perc volt a várakozási idő. Ennek elkerülése végett volt egy olyan lehetőség is, hogy az ember a belépőjegyével kiválthatott egy fast pass jegyet az adott raiderre, ami azt jelenti, hogy egy későbbi időben egy órás intervallumban visszamehet soron kívül az adott helyre és közben nézelődhet máshol is. Egyszerre csak két helyre lehet ilyen jegyet kiváltani. Csak halkan megjegyzem, hogy a parkokban lélegzet elállító kertészeti csodákkal találkozhattam. El sem tudom képzelni hogyan tudnak emberek ilyen csodákat készíteni... Úgy érezhettem magam Disney Worlben, mint egy kisgyerek. Anyuméknak is nagyon tetszett az Epcot. Párízsban francia krémest eszegettünk, aztán Londonban fish and chips-et és még sorolhatnám. Mindenhol csipegettünk egy kicsit. A nap végén pedig tüzijátékot rendeztek a tó felett. Ez minden nap van, este 9-től.

A 2. napon az Animal kingdomba mentünk, ami félig meddig állatkert volt, de ugyan úgy, ahogy a többi parkban is voltak látványosságok és raiderek. Legjobban az a hegy tetszett, amiben hullámvasút üzemelt. Nem volt olyan félelmetes, de nagyon jól meg volt csinálva. Volt egy olyan rész is amikor megszakad a sín és megállt az egész, akkor hirtelen nem tudtam mi lesz, de végül hátrafelé indultunk meg. A másik ami még nagyon tetszett az a Karib tenger kalózai alapján elkészített kis hajós túra volt. Mindent annyira élethű volt, hogy öröm volt nézni. A nap végére egy vadvízi túrára vettem rá a többieket, de mikor megláttuk a csurom vizesen kiszálló embereket a hajóból kicsit megrettentünk, dszerencsére sikerült rábeszéltem mindenkit, hogy szálljunk fel rá. Persze a 8 emberből egyedül én nem lettem vizes. Volt is hiszti utána, hogy az én ötletem volt és én nem kaptam a vízből semmit. Aznapra meg is volt a magam kis öröme. :)

A 3. napon a Hollywood Studios-ba mentünk, ahol főleg filmes bemutatókat láthattunk. Többek között 3D-s Muppet Show-t, Indiana Jones forgatást, ahol megmutatták hogyan készült pár kaszkadőrös jelenet. Lövöldöztek, ugráltak a tetőkről, robbantgattak szóval volt minden ami kell. Ugyan ez volt az autós show-n is, ahol fantasztikus autós jeleneteket mutattak be élőben. Eddig azt hittem, ilyen csak a TV-ben van... Egyszerűen fantasztikus volt! Mellékelek egy rövid kis videót róla. Másrészről pedig különböző felvonulások voltak, mint például a High School Musical koncert, Mickey Mouse és barátai, Szörny Rt-s figurák, stb stb... Ami kiemelten nagyon tetszett az egy hullámvasút volt, amit az Aerosmith együttes alapján készítettek el. Sötétben mentünk végig, mintha egy országúton száguldoznánk valami régi amerikai autóval jobbra balra, fejjel lefelé, mindenhogy ment az a hullámvasút. Imádom az ilyeneket. :) A túránk legvégén egy Toy Story alapján felépített vasút féleségre ültünk fel, ami párosával vitt minket végig  kivetítővásznakkal elátott folyosókon, ahol 3D-s vizuáltechnikával biztosították a különleges élményt. Mindössze annyi volt a feladatunk, hogy lövöldöznünk kellett a képen felbukkanó céltáblákat, közben pedig számolták az egyéni pontjainkat. Szóval lehetett kicsit versenyezgetni a pontokkal. A vicces az egészben, hogy a "fegyverünk" olyan volt, mint régen a gyerekeknek készült kis fa puska, aminek a végén kis zsinór lógott egy kis golyócskával. Ravasz híján azt kellett huzogatni, kicsit a rejsz mozdulatra hasonlított az egész, szóval nevetésben sem maradt hiány. :)

Autós Show

A 4. napon a Magic Kingdomba mentünk, ami a legközismertebb a Disney Worldből, és itt található meg a palota is. Ez a legrégebbi park az 5 közül. Ezt még annó Walt Disney alapította a többi pedig sorra épült utána. Ez volt a legmesebelibb az összes közül, talán ez tetszett nekem a legjobban. Itt is folyamatosan felvonulások, különböző raiderek és butikok voltak. A legérdekesebb a szellemkastély volt, amit egy régi horror film alapján csináltak meg, a lényege az volt, hogy egy liftbe szállítottak be minket aztán ijesztgettek egy kicsit majd zuhantunk párszor a lifttel. Végülis semmi extra. :) Itt éreztem a leginkább, hogy ez a park tényleg a fiatalabb korosztálynak épült. Hiányoltam az izgalmat aznapról. Egyébként ebből a szempontból csalódás volt Disney World. Azt hittem nagyon durva hullámvasutak lesznek sorba, alig győzök majd felülni rájuk, ahhoz képest... Inkább csak lestünk a szánkkal. Sokkal több látványosság volt. Este csodálatos fényekbe öltözött bábuk vonultak fel, majd egy hatalmas tüzijáték zárta a napot a palotánál. Augusztus 20-a megirigyelhetné és ezt minden nap megismétlik.

Az utolsó napon egy a Disney Worldtől kívülálló parkba mentünk, a Sea Worldbe. Itt végre egy igazi Amerikához illő hullámvasútra ülhettem fel. A csavarokban és a sebességben sem volt hiány. Végre égnek állt a hajam!!! Ezt már szeretem! Ez a park érezhetően nyugisabb volt látogatók és látványosság terén egyaránt. Igaz ami volt az fantasztikus volt. Voltunk egy gyilkos bálnás, egy delfin show-s és egy fóka show-s előadáson is. Mind a 3 remek volt. A fóka show-n érezhetően a humos volt a mérvadó, míg a másik kettőnél az állatidomár és az állat munkáját csodálhattuk inkább. Északi-sarki élőlényeket hoztak el a nagyközönségnek, amiket egyébként normál állatkertekben nem lehet megtalálni. Nagyon érdekes volt. Ezt a napot is nagyon élveztem.

Tampa

Másnap visszaindultunk Miamiba a rokonokkal együtt, akik aztán ott töltötték a hátralévő pár napot a hétből. A következő napon fogtuk magunkat a srácokkal és elmentünk Tampába, mondván van ott valami látnivaló is. Konkrétan annyit tudtunk róla, hogy van ott valami aquárium, amiben Florida vízi élővilágát lehet megnézni és a Mexikói-öböl partján fekszik. Konkrétan 4 órát kocsikáztunk odáig, megnéztük az aquáriumot, ami nem volt egy nagy szám és, és... ennyi. Összefoglalva utaztunk 8 órát oda-vissza a majdnem semmiért. A nap érdekessége, hogy hazafelé megálltunk egy kínai étteremnél, ahol nem akartam megenni a kis ételemet, hanem inkább elvitelre kértem, arra viszont nem is gondoltam, hogy aztán nem tudom majd megenni a kocsiban, mert folyik, meg a csomagolás is erre alkalmatlan. Nemes egyszerűséggel fogtam magam és a Tomi kocsiján próbáltam meg elfogyasztani, sikerült is szépen leennem azt. :) Na persze ki tudna rám haragudni, mikor bedobom a Shreckes nézést... :P :D

Everglades

Egy borúsabb napon ellátogattunk Evergladesbe anyuékkal és a nagynénémmel. Rengeteg jelenetet forgattak itt a CSI: Miami helyszínelőkből. Ha valaki nézi, akkor biztosan tudja milyen lápos, mocsaras vidékről van szó. Rengeteg krokodil él itt a csatorna miatt. Ennek egyrésze mesterségesen lett kialakítva, mert az állat állomány nagyon megfogyatkozott a megelőző évtizedekben. Egy propellerrel ellátott hajón utaztunk be a mocsaras vidékre, ahol körülbelül 5 méterenként krokodilokat láttunk. Már maga az utazás nagyon élvezetes volt. Mellékelek egy kis videót róla nektek. :)

Evergladesi utazásunk

Key West

Majd egyik hétvégén anyuékkal leutaztunk Key Westre, ami a változatosság kedvéért szintén 4 óra volt. Úgy terveztük, hogy ott alszunk egy éjszakát. Az első nap kerestünk egy strandot beachelni, majd este várost néztünk. Nagyon kis hangulatos halász "falucska". Itt található az Egyesült Államok legdélebbi pontja, és valami elképesztően szép itt a naplemente. Sajnos arra nem számítottunk, hogy teljesen tele lesz a város és nem lesz szállás lehetőség ezért elindultunk hazafelé, majd Maratonnál aludtunk, reggel pedig tovább indultunk Miami fele. Útközben egy gyönyörűszép sekély partszakaszon álltunk meg, ahol fürdőztünk pár órát. Gyönyörű fehér volt a homok és türquisz kék a víz. Akár rákászni is lehetett volna, féltünk is le ne csípje az ujjunkat valami. Key westet mindenkinek jó szívvel tudom ajánlani. Gyönyörű hely maga a kisváros és az odafelé vezető út is, végig az égszínkék óceánon áthajtó utakon.

Naplemente Key Westen

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.